Charlotte "glitzy" Josefsson

Dag 1 Visby

Bilen gick hemifrån vid 6 i morse till Västervik och färjan som tog oss över till Gotland. Väl i land körde vi ut till….

Lilla Bjers för en god lunch. Älskar det stället. De har en supermysig gårdsbutik där de säljer kravmärkta grönsaker, produkter osv. Köpte med ett härligt ekologiskt schampoo till Stella med olivolja som bas. Vi käkade en god lunch precis som förra året. De har en tight meny men det gör mig inget. Det som serveras beror lite på vad de har skördat på sina odlingar osv.

Fick en fråga på Instagram om jeansen. De heter Levis 501 slim. De är 2.5 år gamla men tror att det finns kvar. Sandaler från zara om någon är sugen 🙂

Vi kom till Lilla Bjers innan lunchen hade öppnat så vi hälsade på deras höns, lekte och bara slappade. Här viskar Stella något till pappis. Man kunde köpa ägg från hönsen i gårdsbutiken. Olika färger och lite fjädrar kvar. Precis som det ska vara. Småskaligt och hönorna har det toppen där.

Den där båten med träfiskar gick hem. Lite senare kom det fler barn som Stella lekta med så jag och Jocke kunde bara sitta och slappa i solen. Så himla skönt.

Hubby, eller i alla fall fästman sen 2004 😉

Efter att tag blev det så varmt så vi blev sugna på lite strand så vi gasade ut till Tofta. Blåste rätt rejält så efter ett tag gick vi upp till poolen så att även vi badkrukor kunde bada (Stella badade även vid stranden). Till slut var jag så hungrig så det var dags att gasa in mot Visby och hotellet. Men efter en stund så gjorde magen ont av hunger så vi stannade till….

…På Leva kungslador som vi också besökte förra året. De hade pizzakväll så det fick det bli. Efter maten lekte vi lite i deras skog som har gungor, balansgång med mera.

Även en hängmatta som vi hade rätt så kul med 🙂 Jag och Jocke var sugna på att testa att svinga Stella ett helt varv men vi vågade inte. Tänk om hon skulle ramla ur. Parents of the year liksom 🙂

Blev en och en annan bild utanför entrén 🙂 Spana gärna in min Story och flöde för mer bilder från dagen… @glitzan

En liten familjebild fick vi till också. Så dåliga på det….Efter att vi hade fotat klart handlade vi lite på Ica för att sen ta kvällen på rummet och äntligen ta en dusch. I morgon blir det en helkväll på stan…Stella är så soft att ha med, finner sig i det mesta och gillar att gå på restaurang och käka med oss. Vi ska testa Amarillo i morgon. Hoppas de lever upp till mina förväntningar.

Här>> kan ni läsa om vårt besök på Gotland förra året.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!