Charlotte "glitzy" Josefsson

Dag 4 och 5 och 6

Många undrar vart vi bodde i Visby och svaret är Clarion Wisby. Super mysig lounch som Ni kan se. Högt i tak med glaspartier och inredningen är toppen. Det är ett stort hotell och vi bodde i den renoverande delen vilket är att föredra.

Som Ni såg i föregående inlägg käkade vi super god sushi men jag tror att jag kan ha fått i mig något då för morgonen efter började jag må illa och få ont i magen vilket höll i sig till dagen efter på eftermiddagen vilket var lite jobbigt.

Envis som jag är skulle jag ändå till Novi resort igen men efter lunchen lämnade jag man och barn och åkte tillbaka till hotellet för att däcka. På kvällen hade vi bokat bord på Italienaren som jag hade sett så mycket fram emot. De har riktigt god mat.

Väntar med spänning på maten

Vi delade på en Buffalo mozzarella till att börja med och till huvudrätt hade jag ropat in…

…två stycken rätter. Men två halva huvudrätter då jag inte kunde välja mellan en pasta och risotto. Älskar att man kan dela rätterna så där.  Det var så smaskigt men tyvärr så hade jag ingen matlust och blev mätt rätt så snabbt.

Kvällen avslutades på glassmagasinet.

Dagen efter, alltså dag 5 mådde jag fortfarande inte bra men vi stack ut till Rolf and Friends i Salthamn som jag gärna ville besöka. En härlig butik med inredning och kläder samt cool miljö. Jag shoppade ett par shorts och en vintage bricka hem.

Hur snygg soffa?

Stella somnade i bilen på vägen ut så vi passade på att slappa lite under tiden som Stella sov i vagnen. När vi var klara där käkade vi lunch på S:T Hans Café och Orangeri som jag tipsat om tidigare i min ”Gotlands Guide”. Efter det sov jag lite på rummet och Stella hängde med Jocke till gymmet. Sen var det dags att byta om för middag. Vi åt på Brooklyn  Tacos och Tequila. GÅ INTE DIT och ät. Vi bara gick dit utan att göra research och det fick vi äta upp.

Morgonen efter (dag 6) vilket var vår sista dag valde Stella våfflor till frulle. Hon har fått välja vad hon vill på semestern. Tack och lov började jag må bra här. Efter frukosten tog vi en sväng på stan och jag råkade köpa ett par solbrillor. Sen tänkte vi åka ut till Berså butik och café men hann inte innan färjan skulle gå. Får bli nästa år.

Vill Ni ta del av mina tips och recensioner gällande Gotland så finns kategorin här>>

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!