Charlotte "glitzy" Josefsson

Dag 3 Visby

Innan vi åkte till Visby skulle vädret bli sådär men vi hade tur och har haft mestadels sol. Första dagen när vi kom så stack vi ju ut till Tofta ett par timmar på eftermiddagen som Ni vet. Vi låg vid stranden först men sen betalade vi in oss vid poolen längre upp men den var inte så charmig så när väderkartan visade en stor sol dag 3 funderade vi på vad vi skulle göra. Efter lite googlande så bestämde vi oss för Novi Resort vilket är en stor anläggning med hotell, bungalows, camping, Beach club, lek för barn osv……Vi fick så klart betala för att nyttja anläggningen vilket kostade 250 kr styck för oss vuxna. Men det fina var att man fick presentkort på 200 kr var som vi nyttjade i baren och restaurangen. Poolområdet var helt okej, Fräscht och det är skönt att ha nära till mat, dryck och toalett. Maten var inte alls bra men om man tog en räkmacka eller Sallad så var det ändå bra men de lagade rätterna var under all kritik.

Vi slog oss ner vid våra sängar och jag var inte sen att köpa ett glas rosé och Stella fick smaka på pappas Cola Zero :

Så nöjd så hälften vore nog 🙂

Stella badade nästan hela tiden och hade så roligt. Jag passade på att sola ryggen och hålla kolla på henne när hon lekte och badade.

Min heta kille 😉 Innan vi åkte hem gick vi ner till studsmattorna och lekparken samt lite lek i utegymmet.

På Kvällen hade i bokat bord på Adel 33 som hade såååå god sushi. Vi började ute men avslutade med desserten inne. Kvällarna är inte allt för varms så här års:

Mätta och belåtna gick vi en sväng och Stella hittade kompisar att leka med. Under tiden passade vi på att njuta av utsikten och fota lite till bloggen :

Det var dag 3 det. Dag 4 och 5 kommer i morgon.

Visby är för jäkla mysigt alltså. Får aldrig nog och trots besök två år i rad har vi massor kvar på vår to do lista.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!