Tips att få tid till träning och lite tappa i vikt tjafs | Charlotte "glitzy" Josefsson
glitzybloggen

Charlotte "glitzy" Josefsson

Annons

Tips att få tid till träning och lite tappa i vikt tjafs

Hola!! Så fort Stella sover okej får jag motivation till träning. Sömnen är så viktig för att orka med. Jag är väldigt känslig för sömnbrist. I natt bjöd Stella på en så bra natt som man kan ha med henne och jag har varit på gymmet och kört lite ben. Jag hämtade Stella lite tidigare på föris idag och sen drog vi till gymmet och Stella hängde på kids club. Tror jag tränade drygt 40 min. Jag mår så mycket bättre så fort jag tränar, räcker med ett pass.

I går kom vi ju hem från Köpenhamn och jag var inte alls sugen på att dra och träna, eller jag tyckte inte jag hade tid så jag körde ett pass hemma. Jag har laddat hem en app som heter Fitonomy, den kostar pengar men jag tycker den är riktigt bra. Så de dagar när jag inte har tid/lust eller ork att ta mig till gymmet så får det bli ett pass hemma. Jag kört HIIT Cardio 30 days Challenge just nu. Men jag kör ju inte varje dag utan vi får se hur ofta det blir. Det är träning med egen kroppsvikt och man får upp pulsen. Så bra komplement till min övriga träning då jag är så dålig på att träna funktionellt på gymmet,

I morgon ska jag köra en timmes padel på lunchen. Jag vill just nu bibehålla muskelmassa samt bygga lite rumpa och även tappa ett par kg i fett så min tanke är att köra ca 3 gympass i veckan, ett par hemmapass och något konditionspass som exempelvis padel eller spinning. Sen kanske det inte alltid blir 6 pass i veckan men om det blir 4-5 kommer jag bli nöjd.

Jag vet så väl vad jag ska äta för att tappa i vikt men jag har inte haft motivationen så det slinker ner en bulle här, en semla där och typ glass varje kväll. Så nu har jag laddat ner en annan app “lifesum” där jag registrerar vad jag äter så att jag verkligen ser svart på vitt att jag verkligen ska låta bli den där bullen. Just nu har jag 550 kcal kvar att äta idag så jag ska ta något matigt och lite glass 🙂 Jag vill tappa ca 0,5 kg i veckan vilket innebär att jag ska ligga på ca 1300 kcal per dag. Tränar jag får jag äta det jag förbränner på träningen.

Ser fram emot att komma i form igen, alldeles för länge sen nu.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
glitzybloggen

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Sandra

    Vad äter du för att ha så många kalorier kvar på kvällen 😜 jag ska äta 1400 kcal men tycker att det är svårt att få det att räcka till, och då tycker jag att jag äter ganska bra mat och inte massa socker etc

    1. glitzybloggen
      glitzybloggen

      äter vanligt mat men mindre portioner. väger all mat och ser till att äta mättande mellis men med få kalorier 🙂 när jag äter spaghetti och köttfärsås som exempel äter jag 100 g kokt pasta och 100-140 g köttfärsås….ägg till mellis eller morot, äpple. till frulle äter jag två mackor men måste nog byta ut till gröt för att få mer över till kvällen. just denna dag när jag hade 500 kcal kvar hade jag tränat och fick tillgodoräkna mig lite kalorier 🙂

Annons
stats