glitzybloggen

Charlotte "glitzy" Josefsson

träning torsdag

ny dag, nya tag och ny energi. vilan igår var nog väl behövd. är så pigg idag.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/n9NOXgAQ0ps" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

först joggade jag och hämtade bilen från servicen. ifs bara 1.8 km men i alla fall. sen åkte jag direkt ner till gymet och körde ben.

4 set benpress
3 set benböj
2 set benspark
2 set lårcurl(se filmen)

fan rumpan börjar ta form nu efter all tung benträning. tyvärr ligger utsida lår långt efter. blir galen, vill ha lite svep.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
glitzybloggen

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Glitzy

    @jayjay: hej. se till att ät en varierad kost som innehåller protein, helst lunch och middag. oftast måste man ju ha vikter för att uppnå bäst resultat. finns det inget gym med barnpassning? eller kan du inte ta med barnet i vagn eller liknande? eller hon/han kanske inte nöjer sig med att sitta där??
    men om d nu vill träna hemma så tycker jag att du ska börja gå i branta backar med barnvagn. just hemma kan du göra benböj, så många du orkar * 3/tre gånger i veckan, sen kan du sätta upp en fot på en stol och göra utfall (så många gånger du orkar*3 3 ggr i veckan)- se filmen, fast utan stång då http://www.youtube.com/user/charlottejosefsson#p/u/38/EC2MLLpkzSw

    om du nu tar dig iväg till gymet borde du köra ett rejält benpass en gång i veckan. lite fler inlägg http://glitzybloggen.se/traning-onsdag-22/

    och http://glitzybloggen.se/traning-fredag-18/

    du kan ju alltid bläddra igenom kategorin träning kanske du får tips?

  2. jayjay

    heeeej, sa glad jag fick se detta klipp. googlade lite och hittade dina inlagg. jag har fragat sa manga manniskor om traning men far aldrig ngt riktig grepp om det. bor for tillfallet i NY, har en 18 manaders bebis hemma. till skillnad fran manga sa behover jag hjalp med att ga upp i vikt, eller forma min kropp lite mera. efter fodseln rasade jag ner i vikt (beror kanske pa att jag ammar) och har inga former kvar kanns det som. jag e 162 cm lang och vager 50 kilo. jag skulle gora vad som helst for att fixa forst o framst min rumpa, sa att den star ut lite mera sa man ser att det ar en rumpa. hur pumpar jag upp den o ar det nagot speciellt man bor ata medan man tranar upp denna kroppsdel. har vart medlem i ett bra gym i ett ar nu men bara vart dar 8 ggr totalt, har ingen som passar bebisen o killen jobbar dygnet runt typ. vilka traningar kan jag gora hemma, o behovs vikt till alla dessa traningar? hur hade du gjort?
    snalla snalla hjalp mig ut har, kanns som om jag har glomt bort mig sjalv helt o hallet efter graviditeten och jag vet att traning far mig att ma battre. vilka ovningar tycker du jag ska gora?hur mkt? vilka vikter? hade vart jattesnallt om du mejlade mig tbax……..sincerely, jayjay

  3. V

    Vilken låt är det i filmen?
    Kan du inte göra en lista där du tipsar om bra träningslåtar? 🙂

  4. Glitzy

    @Anya: ja så skulle en sann PT säga som skulle lära ut “rätt” träning. men kör man tungt och för att få maximal muskeltillväxt blir det så, att rumpan lyfts. gör inget att ryggen belastas. det är ändå baksida lår som tar belastningen och tränas i första hand.men vill du träna strikt och ha mindre vikter så visst = sämre resultat.

    vem har lurat i dig att du tränar muskeln när du tränar negativ(går ner sakta?) det var det roligaste jag hört på länge

  5. Anya

    Hmm, jag är ingen expert på träning direkt men ett tips är att inte lyfta på rumpan då du istället belastar din rygg, samt att du saaakta ska gå ner med benen, alltså fort upp, sakta ner eftersom det är då du faktiskt tränar muskeln.

stats